فروشگاه اینترنتی لیلیث
امکان خريد اقساطي
قوانين و مقررات
 
ضمن تشکر از انتخاب فروشگاه اينترنتي ليليث، از آنجا که استفاده از اين سايت به هر شکل به معناي قبول شرايط مندرج در بخش قوانين ليليث است، تقاضا مي شود آن را به دقت مطالعه فرماييد.
 
تعاريف :
 
در اين بخش واژه هايي که در متن قوانين مورد استفاده قرار مي گيرند، تعريف مي شوند.
 
 فروشگاه:    فروشگاه اينترنتي ليليث
 سايت:     وب سايت فروشگاه اينترنتي ليليث به آدرس lilis.ir
 محتواي سايت : شامل قيمت، متن، عکس، فيلم و مشخصات فني محصولات يا کليه مقالات و اخبار درج شده در سايت و مي باشد.
 کاربر: هر فردي که از طريق اينترنت وارد سايت ليليث شده باشد، کاربر تلقي مي شود.
 عضو: کاربري که به عضويت اوليه يا کامل سايت درآمده باشد، عضو تلقي مي شود.
 مشتري: کاربر يا عضوي که از سايت خريد مي نمايد.
 سفارش: کالا يا کالاهايي که مشتري انتخاب و قصد خريد آنها را اعلام مي نمايد.
 
ايجاب و قبول سفارش :
 
مشابه محيط فيزيکي، در محيط الکترونيکي نيز هر گونه داد و ستدي که انجام مي گيرد، نشان دهنده وقوع يک عقد يا قرارداد مي باشد. عقد يا قرارداد مطابق ماده 183 قانون مدني عبارتست از اينکه " يک يا چند نفر در مقابل يک يا چند نفر ديگر تعهد بر امري نمايند و مورد قبول آنها باشد " ؛ بر همين اساس قرارداد آنلاين نيز قراردادي است که از طريق "داده پيام" منعقد مي گردد. ايجاب، پيشنهاد انجام يک معامله به شخص ديگر است بطوريکه اگر پيشنهاد مزبور مورد قبول واقع گردد، عقد منعقد مي گردد. قبول نيز عبارتست از اعلام رضايت به ايجاب ابزار شده براي انعقاد قرارداد. بنابراين هنگامي که ايجاب و قبول از طريق داده پيام انجام گيرد ، يک قرارداد آنلاين منعقد شده است، لذا هنگاميکه مشتري سفارش خود را نهايي مي نمايد در واقع قرارداد منعقد شده است و ملزم به پرداخت وجه آن مي باشد. توجه نماييد که صرف ايجاب براي ايجاب کننده تعهدي بوجود نمي آورد و وي مي تواند ضمن ايجاب، مدت زماني که در آن پيشنهاد پابرجاست يا ساير شروط را مشخص نمايد.
ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهي و قبول قوانين سايت بوده و لذا مشتري موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش اين قوانين را به دقت مطالعه و در صورتيکه با آنها موافق است، سفارش خود را ثبت نمايد. در صورتي که کالا از طرف شرکت تامين کننده موجود نباشد شرکت در قبال سفارش ثبت شده تعهدي ندارد و مبلغ خريد ظرف 2 الي 3 روز کاري عودت خواهد شد.
کاربران براي خريد از سايت بايد داراي سن قانوني (18 سال تمام) بوده يا از طريق والدين يا قيم قانوني خود اقدام به خريد از سايت نمايند.
 
مراحل ثبت سفارش و خريد : 
 
ثبت سفارش نياز به عضويت دارد ،کاربران و مشتريان محترم براي مشاهده، دريافت اطلاعات نيازي به ثبت نام ندارند ولي براي ثبت سفارش ملزم به ثبت نام در سايت مي باشند. اما در صورت ثبت نام، علاوه بر آنکه در خريدهاي بعدي مجبور به وارد کردن اطلاعات خود نمي باشند، مي توانند از مزاياي عضويت در سايت از جمله آگاهي از آخرين اخبار و اطلاعات و پيشنهادهاي خريد خوب بهره مند شوند. با ثبت اين اطلاعات، کاربران و مشتريان ضمن اطمينان از محفوظ بودن اطلاعات خود نزد فروشگاه، به فروشگاه اختيار مي دهند تا از اين اطلاعات جهت برقراري ارتباط استفاده نمايد.
 
توجه: مشتريان در هنگام ثبت سفارش بايد سعي کنند اطلاعات خود را با دقت و به درستي وارد سايت نمايند، در غيراينصورت مسئوليت بروز هر گونه مشکل و ضرر و زيان احتمالي بر عهده ايشان مي باشد.
 
شرايط خريد  نقد واقساط :
 
شرايط خريد  نقد و اقساط براي اعضاي عزيز بدين صورت است در صورتي که قبلا ازفروشگاه اينترنتي ليليث خريد کرده باشيد، ابتدا قسط هاي خريد قبلي شما مورد محاسبه قرار مي گيرد سپس قسط جديد در صورت کافي بودن خالص دريافتي ايجاد خواهد شد.
 
ابطال شدن سفارشت نقد و اقساط :
 
در صورتي که سفارش  نقد واقساط از طرف کاربر ثبت گردد ، تا ساعت 24 همان روز مهلت تکميل مدارک و واريز وجه را دارد. بعد ازمدت زمان  مشخص شده ( ساعت 24 روز سفارش ) سفارش به صورت خودکار ابطال ميگردد و فروشگاه هيچگونه مسئوليتي نسبت به تغيير قيمت يا ناموجود شدن کالا نخواهد داشت.
 
عودت وجه در صورت کنسل شدن سفارش :
 
با توجه به حجم بالاي ثبت سفارشات در صورت انصراف از خريد يا ابطال خريد مبالغ واريزي مشتريان طي 7 الي 10 روز کاري به حساب مشتريان عودت مي گردد.
 
مغايرت کالاي خريداري شده:
 
در صورت مغايرت کالاي خريداري شده با نام درج شده بر روي فاکتور، تنها 72 ساعت فرصت داريد مورد را  فقط از طريق تماس تلفني اعلام نماييد. در صورت اعلام نکردن مغايرت از طرف مشتري بعد از 72 ساعت، ليليث هيچ گونه مسئوليتي در قبال کالاي ارسال شده ندارد.
توجه: کالا بايد آکبند باشد و مورد استفاده قرار نگرفته باشد  وکارتن آن باز نشده باشد  
 
روش هاي پرداخت
 
مشتريان مي توانند وجه سفارش خود را بصورت آنلاين از طريق درگاه هاي اينترنتي بانک ها که در سايت تعبيه شده است پرداخت نمايند.
 
 هزينه ارسال
 
نکته مهم : براي خريد هايي که پرداخت آن به صورت آنلاين و از درگاه بانکي پرداخت مي شود هزينه حمل محاسبه نمي گردد ولي براي سفارشاتي که مبلغ سفارش در هنگام تحويل پرداخت مي گردد هزينه حمل ( به دليل امکان عدم دريافت کالا در زمان تحويل به صورت رفت و برگشت محاسبه مي گردد) محاسبه و قبل از ارسال کالا مي بايست پرداخت گردد .
 
هزينه ارسال کالا هاي زير 5 کيلو گرم  50 هزار تومان . 
هزينه ارسال کالاي بين 5 تا 10 کيلو گرم 80 هزار تومان . 
هزينه ارسال کالاي بين 10 تا 20 کيلو گرم 120 هزار تومان . 
هزينه ارسال کالاي بين 20 تا 30 کيلو گرم 150 هزار تومان . 
هزينه ارسال کالاي بين 30 تا 40 کيلو گرم 180 هزار تومان . 
هزينه ارسال کالاي بين 40 تا 50 کيلو گرم 200 هزار تومان .
هزينه ارسال کالاي بين 50 تا 70 کيلو گرم 250 هزار تومان .
هزينه ارسال کالاي 70 کيلو گرم به بالا 300هزار تومان .
 
لذا در صورت دريافت و پرداخت مبلغ سفارش در روش پرداخت در محل ، نيمي از هزينه حمل در3 تا 7 روز کاري آينده به حساب خريدار واريز مي گردد .
 
مدت زمان تحويل سفارش ها :
 
تمامي کالاها با يکي از روش هاي پست پيشتاز، باربري و پيک ارسال ميشود.زمان تحويل کالا 3 تا 7 روز کاري مي باشد.
 
نکات مهم در هنگام تحويل سفارش :
 
1 - مشتريان محترم موظف هستند هنگام تحويل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندي، مشخصات کالاي سفارش داده شده را با کالاي تحويلي مطابقت داده و در صورت مغايرت از تحويل گرفتن آن خودداري نمايد.
 
2 - مشتريان محترم موظف هستند در هنگام تحويل گرفتن سفارش، کالاي سفارش داده شده خود را تحويل ظاهري بگيرند (تحويل ظاهري يعني کالا از تمام جنبه هاي ظاهري بررسي و در صورتيکه فاقد هر گونه ايراد ظاهري باشد)، تحويل گرفته شود.
توجه :  هنگامي که کالا تحويل ظاهري گرفته مي شود، فروشگاه ديگر مسئوليتي در قبال مشکلات و ايرادات ظاهري کالا نخواهد داشت . لازم است مشتري در حضور مامور تحويل سفارش يا مامور پست، سلامت فيزيکي کالا يا هرگونه مغايرت را بررسي و در صورت وجود مشکل يا ايراد از تحويل گرفتن آن خودداري کند. بديهي است که تحويل گرفتن کالا توسط مشتري به منزله تاييد سلامت فيزيکي آن خواهد بود.
 
تبصره: کالاهايي که در رسيد تحويل آنها قيد گرديده است که نبايد از بسته بندي خارج گردند (مانند: کولر گازي، تلويزيون، سينما خانگي و ...) از بند فوق مستثني مي باشند و مشتريان صرفاً مي بايست سلامت بسته بندي کالا را بررسي نمايند. در اين موارد، باز و راه اندازي کالا صرفا بايد توسط کارشناسان شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتي صورت پذيرد، در غير اينصورت دستگاه از گارانتي خارج شده و مسئوليت مشکلات احتمالي بر عهده مشتري مي باشد.
 
توجه: چنانچه بسته بندي کالا داراي مشکل يا ايراد ظاهري بوده و نشان از ضربه خوردگي يا مشکلات احتمالي داشته باشد، مشتري بايد از تحويل گرفتن آن خودداري نمايد و موضوع را بلافاصله به فروشگاه اطلاع نمايد.
 
3 -  در زمان ارسال کالا توسط شرکت پست ، مشتريان محترم موظف هستند در حضور مامور پستي و قبل از امضاء رسيد تحويل کالا، از سلامت بسته بندي و سلامت ظاهري کالا مطمئن گردد و در صورتيکه کالا از نظر بسته بندي و يا سلامت ظاهري داراي ايراد باشد، ضمن تحويل نگرفتن آن، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع دهد. در اين موارد چنانچه مشتري بدون بررسي سلامت ظاهري، رسيد پستي يا باربري (بمنزله دريافت کالا بصورت صحيح و سالم) را امضاء نمايد، ديگر حق اعتراضي در مورد سلامت ظاهري کالا نخواهد داشت، زيرا عليرغم اينکه کالا تا سقف ممکن بيمه گرديده، به دليل آنکه مشتري شخصاً تاييد نموده است که کالا را صحيح و سالم دريافت نموده است، ديگر امکان هيچگونه پيگيري براي دريافت خسارت توسط مشتري وجود ندارد.
 
4 - طبق دستورالعمل پليس فتا در هنگام تحويل سفارشاتي که پرداخت آنها آنلاين بوده است، ارائه کارت ملي مطابق با نام فرد سفارش دهنده، اجباري است. چنانچه فردي که کالا را سفارش داده و پرداخت آن را بصورت آنلاين انجام داده، تمايل داشته باشد کالا تحويل فرد ديگري گردد، بايد از طريق پنل، ايميل يا پيامک، نام فرد تحويل گيرنده را به فروشگاه اعلام نمايد، در غير اينصورت فروشگاه کالا را تحويل نداده و در اين موارد هزينه ارسال مجدد بر عهده مشتري خواهد بود.
 
شرايط راه اندازي و استفاده از کالاي خريداري شده:
 
کالاهاي خريداري شده از نظر امکان راه اندازي و استفاده به 2 دسته تقسيم مي شوند.
 
الف : کالاهايي که صرفاً بايد توسط شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش نصب و راه اندازي گردند.
در اين موارد مشتري تحت هيچ شرايطي نبايد کالا يا دستگاه را شخصاً نصب، راه اندازي و استفاده نمايد، در اينصورت گارانتي کالا يا دستگاه باطل گرديده و مسئوليت آن بر عهده مشتري خواهد بود.در اين موارد مشتري مي بايست با خدمات پس از فروش شرکت مربوطه تماس گرفته و تقاضاي نصب و راه اندازي کالا را نمايد.
 
ب : کالاهايي که توسط خود مشتري قابل راه اندازي و استفاده بوده و نيازي به تماس با خدمات پس از فروش براي نصب و راه اندازي ندارند.
اينکه کالاي شما شامل کداميک از موارد فوق مي شود، در رسيد تحويل کالاي شما قيد گرديده است.
 
امکان خطا در قيمت هاي سايت:
 
فروشگاه همواره سعي مي نمايد که قيمتهاي کالاها را به درستي و با حداقل خطا در سايت وارد نمايد. اما از آنجائيکه اين قيمتها توسط کارشناسان و اپراتورها وارد سايت مي گردند، همواره امکان خطاي انساني در ورود اطلاعات وجود خواهد داشت. لذا در مواقعي که اين قيمتها به اشتباه وارد سايت شده باشند هيچگونه تعهدي براي فروشگاه براي فروش کالا به همان قيمت اشتباه ايجاد نخواهد نمود.
 1 - در اين موارد حتي چنانچه بر اساس قيمت اشتباه، کالا براي مشتري فاکتور و ارسال گردد، مشتري موظف است در صورتيکه کالا را از بسته بندي خارج نکرده باشد يا آن را عودت نمايد و يا ما به التفاوت وجه را واريز نمايد .
2 -  در صورتيکه کالا را از بسته بندي خارج کرده باشد، موظف است ما به التفاوت وجه را به حساب فروشگاه واريز نمايد. مشتري با قبول قوانين سايت حق هر گونه اعتراض در اين موارد را از خود سلب مي نمايد.
3 -  اگر کالا ارسال نشده باشد يا مشتري تماس حاصل مي شود و در مورد پرداخت مابه التفاوت يا انصراف از خريد تعيين تکليف مي گردد .
 
 امکان بحث و تبادل نظر در سايت:
 
-1 در سايت امکان بحث و تبادل نظر با ساير کاربران، ثبت نظرات، پيشنهادات و سؤالات فراهم شده است. در اين زمينه کاربران موظف هستند از درج هرگونه مطالب مغاير با اصول قانوني و اخلاقي، افترا آميز، تهديد کننده حريم خصوصي افراد يا حقوق مالکيت معنوي و هرگونه مطالب ناشايست ديگر جداً خودداري نمايند، در غيراينصورت کليه مسئوليت و عواقب قانوني آن بر عهده ايشان مي باشد.
-2  فروشگاه در نشر يا عدم نشر نظرات کاربران داراي اختيار کامل مي باشد.
-3 در صورتيکه کاربري نسبت به رعايت و ضوابط فروشگاه در درج نظرات توجه کافي نداشته باشد، فروشگاه مجاز است از دسترسي مجدد کاربر به سايت جلوگيري به عمل آورده و در صورت لزوم وي را تحت پيگرد قانوني قرار دهد.
 
محتواي سايت:
 
-1 فروشگاه حداکثر تلاش خود را براي درج اطلاعات صحيح (از جمله قيمت، اطلاعات فني، عکس کالاها و مقالات) به کار مي گيرد، با اين حال درست بودن تمامي مطالب و بدون نقص بودن محتواي اطلاعات خود را تضمين نمي نمايد.
-2 فروشگاه در راستاي افزايش آگاهي و اطلاع رساني به کاربران سايت، نسبت به تهيه محتواي لازم اقدام نموده است. اين اطلاعات توسط گروه تخصصي سايت و از منابع معتبر و با دقت در اعتبار آنها تهيه شده و به صورت مستمر از جهت درست و به روز بودن بازبيني مي گردند. با اين حال اتما هيچ گونه مسئوليتي را در قبال محتواي اين مطالب، اشکالات غيرعمدي و ايرادات نگارشي آن نمي پذيرد.
-3 فروشگاه خود را مجاز مي داند در هر زمان نسبت به تغيير محتوا و اطلاعات سايت و محصولات اقدام نمايد.
-4 درصورتيکه کاربران محتوايي براي سايت ارسال نمايند، فروشگاه اين حق را خواهد داشت تا نسبت به استفاده، تغيير، تصحيح و انتشار يا عدم انتشار آن تصميم گيري و اقدام نمايد. با اين حال مسئوليت صحت و درستي مطالب تماماٌ به عهده فرستنده مي باشد.
 
تبليغات در فروشگاه:
 
فروشگاه محتواي سايت هايي که قصد تبليغات در سايت را دارند از نظر مغايرت با اصول و قوانين کشور مورد بررسي قرار مي دهد اما صحت و سقم محتوا و خدمات آنها را مورد بررسي قرار نمي دهد و لذا هيچگونه مسئوليتي در قبال محتوا و خدمات ارائه شده در اين سايت ها ندارد.
 
 مسئوليت ها و تعهدات کاربران و مشتريان براي استفاده از سايت:
 
-1 هر گونه استفاده غير متعارف، غير مجاز و غير قانوني از سايت توسط کاربران که منجر به آسيب، خرابي، از دست رفتن يا تغيير اطلاعات، افشاي اطلاعات شخصي کاربران و ساير ضرر و زيان هاي احتمالي گردد، پيگرد قانوني به دنبال خواهد داشت.
- 2 کاربران موظف به حفاظت از اطلاعات شخصي کاربري خويش بوده و مسئوليت تبادل هرگونه اطلاعاتي که از طريق شناسه کاربري و رمز عبور آن ها صورت مي گيرد بر عهده آنان است.فروشگاه در قبال افشاي اطلاعات کاربر در اثر قصور و يا ويروسي شدن سيستم کامپيوتري وي مسئوليتي نخواهد داشت.
 
حق مالکيت مادي و معنوي:
 
کليه محتواي سايت صرفاً متعلق به فروشگاه بوده و هرگونه کپي برداري و استفاده شخصي يا تجاري از آن بدون کسب مجوز مکتوب از فروشگاه غير مجاز و پيگرد قانوني به همراه خواهد داشت.
 
اختيارات فروشگاه:
 
فروشگاه همواره خود را مجاز و مختار مي داند که نسبت به ايجاد تغييرات دلخواه در سايت از جمله تغييرات فني و ظاهري، تغيير خدمات و نحوه ارائه آن، تغيير محتوا و اطلاعات سايت، تغيير در سياست ها، حقوق و قوانين اقدام نمايد.
سايت ليليث به جز آدرس lilis.ir هيچ گونه مرجع رسمي ديگري ندارد. درصورتيکه سايت بخواهد از طرق ديگري با مشتريان خود ارتباط برقرار نمايد، حتماً آن را به صورت رسمي اطلاع رساني خواهد کرد لذا در مقابل زيان هاي ناشي از تماس مشتريان با هرگونه راه ارتباطي غيرمجاز که از نام پارسيس استفاده نموده باشند، پاسخگو نخواهد بود.